lördag 13 september 2008

Huset har fått fönster

I dag har Andreas och de 3 starka bröderna Pettersson satt upp fönstrena på huset.
(den fjärde broden Pettersson, Kjell är ju i Sardinien och gottar sig)

Jag, Helene var tvungen att stilla min nyfikenhet då jag jobbade, så jag fick med mig hela jobbgänget upp till huset för en titt!


Framsidan


Lennart mäter ut placeringen för Julias fönster


Emmas fönster


Kök




Nu har vi bara fönstrena kvar på utbyggnaden att sätta upp.
Det stora fönstret på 2 x 2,10 meter som skall upp till övervåningen kommer lyftas upp med kranbil. Till öppningen på nedre våningen väntar vi på våra 2 glasdörrar.



Fönstrena är aluminiumbeklädda både på utsidan och insidan.
Vi tar hjälp av naturens krafter! Fönstrena är självrengörande.
Sol och regn sköter den utvändiga fönstertvätten. Glaset är försett med en beläggning som reagerar med UV-strålningen i solljuset och löser upp organisk smuts. När regnet kommer sköljs smutsen bort från rutan.

Inga kommentarer: